Links, die in Formularen verwendet werden, übertragen keinen PageRank. Zum Entdecken neuer URLs nutzt Google Formularlinks allerdings schon.
Wenn man auf einer Webseite Formulare verwendet und für das Absenden von Informationen auf eine andere Seite verlinkt, dann wird durch die dafür verwendeten Links kein PageRank übertragen. Es ist auch nicht möglich, Links in Formularen mit einem "nofollow"-Attribut zu versehen.
Wie Johannes Müller von Goole in den englischsprachigen Webmaster Central Office-Hours mitteilt, werden solche Links zwar von Google dazu genutzt, neue URLs zu entdecken, jedoch eben nicht, um PageRank zu übertragen. Wenn man ganz sicher gehen wolle, könne man ein Formular auch in ein iFrame integrieren:
"From what I’ve seen on our side, is that we use these kind of use these form links as way to discover new URLs, and not as a way to forward PageRank. So that’s something where you wouldn’t need to actually nofollow those specific form links. As far as I know, you can’t really set a rel="nofollow"" attribute to a form anyway, so that’s something where it probably wouldn’t make that much sense. That said, if you really want to kind of isolate that out, maybe that makes sense to put it in an iframe, and then just robot the iframe out to really kind of keep that away. If you’re using these form links as a way to essentially kind of replace a normal static link, it maybe just makes sense to show a normal static link instead. Of course, if you are using the form to actually send some information to the other site, like maybe a form that people need to fill out, then that’s not something you can easily replace with a static link. But in general, this isn’t something where you’d need to put a nofollow on those form links."
Bei der Verwendung von iFrames muss man jedoch beachten, dass deren Inhalte dann nicht von Google indexiert werden.
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